Blog

Renovarea mașinilor clasice din sălbăticia canadiană

Mașinile de epocă și renovarea lor este o treabă pentru optimiști incorigibili. Dar, în același timp, pentru oameni cu picioarele pe pământ. Este o muncă dificilă, pentru un grup rar de entuziaști și profesioniști. Din fericire, producătorii seriei documentare „Rable salvate din sălbăticie” au reușit să găsească astfel de specialiști. Pentru ei, vehiculele abandonate sunt o ocazie de a obține câștiguri impresionante. Dar sunt și sursă mare de stres.

Faceți cunoștință cu o nouă emisiune incitantă de la Viasat Explore!

La fel ca și în cazul cunoscutului program „Rable și bani gheață”, subiectul principal este renovarea mașinilor clasice.
Suntem în vestul Canadei, unde cunoaștem pe cei din spatele a două companii – Wreckless Restoration, condusă de Glen Braid și Bill Desrosiers, și Midnight Oil, deținută de Peter Nickerson. Aceștia bat câmpurile abandonate, pășunile și pădurile, sau primesc apeluri directe de la proprietari, în căutare de vehicule abandonate. Unele dintre cele pe care le găsesc datează chiar din anii 1930. Sunt acoperite cu un strat gros de praf, rugină sau noroi. Cu toate acestea, în mâinile potrivite, aceste vehicule speciale au șansa de a-și recăpăta gloria de odinioară. Însă este nevoie de multă îndemânare, răbdare, resurse financiare și pur și simplu noroc.

Restaurarea mașinilor clasice implică o mulțime de probleme

Camerele de filmat urmăresc echipele Wreckless Restoration și Midnight Oil. Ei își documentează eforturile și arată cum mașinile istorice câștigă o a doua viață în mâinile. Cea mai interesantă parte a seriei sunt, desigur, problemele pe care le întâmpină. Ca să nu mai spun că renovarea mașinilor clasice nu aduce întotdeauna câștig. Pentru început, echipele trebuie să găsească o epavă interesantă și, ca să facă asta, trebuie adesea să treacă prin tufișuri dese sau noroi. Costurile de achiziție și estimarea cheltuielilor de renovare sunt, de asemenea, importante. Uneori, abia după achiziție, specialiștii realizează adevărata stare a vehiculelor.

Clienții sunt, de asemenea, o mare problemă. Atunci când se comandă vehicule speciale, pentru a finaliza comanda nu este neobișnuit să fie nevoie de materiale greu de obținut. Imaginați-vă frustrarea mecanicilor atunci când clientul se răzgândește în ultimul moment. Materialele obținute cu greu sunt deja pe drum. Fiecare schimbare de decizie este o mare povară de timp și financiară pentru o companie specializată în mașini de epocă. Problemele pot ține chiar și de grafica computerizată – de pildă, clientul dorește un logo mai mare pe capota mașinii, iar experții noștri trebuie să îl convingă că, în unele cazuri, mai puțin înseamnă mai mult. Când vorbim de mașini clasice, design-ul este foarte important, și modificările aduse trebuie să țină cont de caracterul lor.

Vehicule speciale și inspirații reale

În primul episod al seriei „Rable salvate din sălbăticie”, unul dintre personaje spune ceva care m-a impresionat. Acesta este Jason, care lucrează cu Midnight Oil, și constată că pentru unii oameni paharul este pe jumătate gol, iar pentru alții este pe jumătate plin. El este fericit când există apă în pahar – atunci are la ce să lucreze. Pasiunea și entuziasmul sunt cel mai fascinant element al serialului.

Prin urmare, priviți, admirați mașini de epocă transformate în adevărate comori și inspirați-vă!

Trailer

Program

Niciun program



Synopsis

Rable salvate din sălbăticie

Drumurile lăturalnice din vestul Canadei sunt pline de „rable din sălbăticie”, camionete și alte vehicule foarte vechi, părăsite prin păduri și pe câmpuri sau uitate prin magazii. Toate aceste caroserii ruginite – unele chiar foarte vechi, de prin anii 1930 – pot valora o mică avere dacă ajung în mâinile cui trebuie.

Emisiuni similare